İstanbul’un 559. Fethinin ardından O Muhteşem Kumandanı ve onun Mübarek Ordusunu yad etmeden satırlarıma başlamak istemedim, sizleri En Kalbi Duygularımla Selamlıyorum.

Geçen hafta oldukça yoğundu İstanbul fuar trafiği. Önce 24-26 Mayıs HALSER Bayrampaşa Hal Sergisini ziyarete gittim. Bayrampaşa Halinde yer alan ve onların tedarikçisi olmak isteyen firmaların yer aldığı ufak şiirin bir sergi. Yaş meyve ve sebzecilerin ilgi gösterdiği ancak ziyaretçinin yoğun olmadığı bir sergi. Aman dikkat!! Böyle giderse seneye halser’in son’u olabilir.2 gün oradaydım ve ziyaretçi yok denecek kadar azdı. Cuma günü CNR da gerçekleşen IPAF ’12 15.Plastik ve Ambalaj Fuarı ‘nıda ziyarete gittim. Çok ilginçtir ambalaj sektörünün devleri fuarda katılımcı idi ancak ziyaretçi o fuarda da sıkıntıydı. Katılımcılar birbirleri ile sohbet ediyorlardı. Benim için verimli bir haftaydı 4 günlük İstanbul seyahatinden kalan; 3 fuar ziyareti ve yüzlerce firma görüşmesi oldu. Gelelim bu haftaki konumuza

 

Fuara Satış Odaklı mı yoksa Pazarlama Odaklı mı girilmeli?

İnce eleyip sık dokuduğunuz ve onlarca alternatif arasında karar verdiğiniz fuarınız gelip çatmak üzere. Biraz daha maliyeti göze alıp özel stand ile girmeniz sizi 1-0 önde başlatacak en büyük hamledir. Eğer olmuyorsa hiç üzülmeyin durum 0-0 . Bunu nasıl avantaja çevirebiliriz konusunu Takımınız ile enine boyuna masaya yatırmalısınız. Maalesef bizim çok karıştırdığımız oysaki birbirinden çok farklı iki kavram vardır. Biri Satış; firmanın ürettiği mal yada hizmetin karşı tarafa bedeli karşılığında verilmesi. Diğeri ise Pazarlama; Üretilen mal yada hizmetin satışını arttırmak için uygulanan strateji hamlesi. Fuara Satış odaklı mı girmeliyiz yoksa Pazarlama Odaklımı? Satış odaklı girmeyi düşünüyorsak her şeyde önce fuara satış hedefi konmalıdır ve ucunda güzel bir havuç.Yani kısa dönemde elde edilebilecek güzel bir prim. Bu hem o yorgunluğu almaya hemde daha üstün ve agresif başarılar göstermeye nedendir. Hedefin yakalanabilir, kademeli ve tatmin edici olması şart. Başta satış müdürümüz olmak üzere takımın en gözde oyuncuları stand da yerini almak zorunda. Gelen müşteriyi kaçırmamak, rakiplerin durumunu kollamak o takımın yaptığı en iyi iş. Fuar için özel dizayn edilmiş ziyaretçi formları oluşturulmalı her nekadar ziyaretçilerden kart alsanız dahi kaybolma olasılığı çok yüksek oyüzden oluşturacağınız Fuar Ziyaretçi Form ları ile gelen ziyaretçi bilgilerini oraya yazabilir kartvizitini o formun üzerine iliştirebilirsiniz. Satış odaklı bir fuardan sonra  mutlaka her ziyaretçiye mail, posta veya sms yolu ile teşekkür mesajı geçilmeli ve kendisi ile ilgilendiğinizin hissine kapılmalı. Satış’ın birinci kuralı “Müşteriyi Kendinize Aşık Etmek” ten geçer diyor Türkiye’nin Satış Üstadı hocam Özkan KAYMAK. Evet aynen öyle her müşteriye ayıracağınız 15 dakika aslında hayatınızın fırsatı.Bütün hünerlerinizi orada sergilemelisiniz . O mükemmel sunumun arkasından sizi alkışlayamasa da  avuçları patlayıncaya kadar , artık size aşık olmaya başlamıştır.Kurumunuza, ürününüze, Davranışınıza ve tabiî ki satış performansınıza. Bunu mimiklerinden anlayabilirsiniz. Bence hemen referansı devreye sokun yani onun üzerinden başka birine daha ulaşmaya çalışın ki Bir Taşla Kaç Kuş Vurabileceğinizi görün. Olmaz demeyin, size aşık olmak üzere olan bir müşteri adayı var. Yani demek oluyor ki stand da bulunmak hiçte kolay değil. Burada hep bahsettiğimiz AŞK ; iki karşı cinsin bibirlerine olan duygusal bağ kesinlikle değil. Müşteri Sadakati Kazanmak.

Lakin Pazarlama odaklı girmeyi düşünüyorsanız; seçeceğiniz pazar daha önce girmediğiniz ürününüzün veya hizmetinizin yabancı olduğu bir pazar seçilmelidir.Agresif tanıtım çalışmanız rakiplerinizi telaşlandıracak ve psikolojik olarak müşterilerine sizin isminizi zikrettirmenize sebep olacaktır. Yani rakibinize bile markanızı telafuz ettirme fırsatını oluşturabilirsiniz. Bol bol ikram ve promosyon bulundurmalısınız , tanıtım için şart. Tabii ki gelen her ziyaretçi için form oluşturmayı ihmal etmiyoruz. Kısa bir hatırlatma;
– Her Gelen Ziyaretçi Yeni Bir Fırsat
– Her Fırsat Yeni Bir Satış
– Her Satış Yeni Bir Referans

Haftaya “Fuarda rakiplerinizden yada meslektaşlarınızdan katılımcı olan var mı?” konusunu irdelemek için ben buralarda olacağım. Mayıs aynı geride bırakırken şirketlerin ilk yarı yıl kar-zarar durumları belirlenmeye başladı. Üretim bandınızın siparişten hiç boş kalmayacağı, müşterilerinizin termin tarihlerini öne almanız için sizden ricacı olacağı yoğun bereketli bir Haziran sizleri bekliyordur.Hayırlı İşler, Bol Kazançlar.

İsmail KOCAER
http://www.marasturk.com/yazar/2554-ismail-kocaer-musteriyi-kendinize-asik-edin.html